بازگشت
04 مرداد 1399
جلسه هم اندیشی انتخاب شعار برای شهر جدید هشتگرد با حضور مسئولان مرتبط شهری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، محمدعلی حاجی زاده بعد از ظهر روز شنبه در جریان برگزاری جلسه هم اندیشی انتخاب شعار برای شهر جدید هشتگرد اظهار کرد: این اقدام بر اساس درخواست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید مبنی بر انتخاب شعار شایسته برای معرفی این شهرها دنبال شده است.
وی با اشاره به قرارگیری شهر جدید هشتگرد در نقاط کوهپایه ای استان البرز بیان کرد: شرایط آب و هوایی مطلوب، قرار گیری در مسیر بیش از ۱۳ استان کشور و از طرفی تنوع قومیتی در شهر جدید هشتگرد موجب شده که در بحث برندینگ موضوع انتخاب شعار برای این شهر در دستور کار قرار داده شود.
عضو هئیت مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با اشاره به وجود ۶۴ واحد تولید کننده توت فرنگی در شهرک گلخانه ای شهر جدید هشتگرد که هر کدام سالانه حدود ۶۰ تن توت فرنگی تولید می کنند، گفت: این مهم در کنار جشنواره گیلاس فشند پتانسیل های ویژه در بحث برندسازی و معرفی شهرستان ساوجبلاغ است.
وی تاکید کرد که هدف مهم در انتخاب شعار برای شهر جدید هشتگرد، تقویت جاذبه های گردشگری، جذب گردشگران و سرمایه گذاران و برقراری تعامل آنها با شهروندان است.
حاجی زاده با اشاره به اینکه در بحث برندینگ شهری انتخاب شعار برای یک شهر باید با توجه به سابقه تاریخی، موقعیت جغرافیایی و یا پوشش گیاهی آن باشد، عنوان کرد: از سال گذشته به دنبال انتخاب شعاری برای شهر جدید هشتگرد بر اساس ظرفیت های موجود بوده ایم تا بر اساس آن مراسمات و جشن هایی در راستای معرفی هر چه بیشتر این شهر برگزار کنیم.
ضرورت توجه به دارایی های ناملموس شهری در برندینگ مکان
در ادامه این نشست، مهدی اکبری فامیله نیز در خصوص اهمیت برندینگ شهری گفت: شهرهایی که کارهایی بر اساس مدیریت استراتژیک و معرفی ظرفیتهای موجود در آن شهر انجام شده است، به موفقیت های خوبی رسیده اتد.
این پژوهشگر و متخصص علم برندینگ با تاکید بر اینکه در شهرها باید نقاطی به عنوان پاتوق و مکان های هدف گردشگری معرفی شوند، افزود: باید به شهر جدید هشتگرد هویت داده شود و کاری کنیم که پذیرای خیلی از رویدادهای مهم شهری باشد.
وی با اشاره به اینکه در بحث برندینگ موضوع طراحی های شهری و ماندگاری نمادهای گردشگری اهمیت بالایی دارد، بیان کرد: در این راستا در شهری مانند شهر جدید هشتگرد در کنار رعایت این موارد توجه به ورودی ها و خروجی های شهر و احیای همسایگی با شهرهای اطراف بسیار مهم است.
فامیله افزود: هدف اصلی برندسازی شهری رضایت شهروندان است که در نهایت منجر به افزایش مشارکت مدنی شهروندان در توسعه و نگهداشت هویت و برند شهر می شود.
وی در پایان با تاکید بر اهمیت توجه به دارایی های ناملموس شهری گفت: تصویر شهر در ذهن گردشگران، سرمایه گذاران و شهروندان بسیار با اهمیت تر از ساخت و سازهای شهری است.
لینک کوتاه نوشته:
لینک کپی شد
کد خبر:
بازدید:
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز