بازگشت
20 اسفند 1403
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مهستان، درباره مشکلات این پروژه و تلاشها برای حل آن گفت: بخش عمدهای از جمعیت شهر جدید مهستان نیازمند حملونقل عمومی هستند و مترو میتواند نقش کلیدی در تأمین این نیاز داشته باشد، اما نبود پایانههای مناسب در این محدوده، موجب شده که مردم همچنان به حملونقل جادهای وابسته باشند
به گزارش روابط عمومی شرکت عمران مهستان؛ مصطفی رضایی اظهار کرد: ما دو پیشنهاد برای بهبود وضعیت مترو داریم. اول اینکه با استفاده از ۲۴ هکتار زمین اطراف ایستگاه گلشهر، یک هاب حملونقل منطقهای ایجاد کنیم که بتواند جمعیت را به طور بهینه جابجا کند که چنین الگویی در بسیاری از کشورهای جهان امتحان شده و نتیجه داده است.
وی افزود: پیشنهاد دوم اینکه در صورت عدم امکان اجرای این طرح، ما زمینهایی را برای احداث پایانه جدید در اختیار سازمانهای مربوطه قرار دهیم، اما این کار مستلزم درخواست رسمی و اعلام نیاز از سوی سازمان راهداری یا شهرداری است.
رضایی درباره مشکلات بهرهبرداری از خط مترو نیز افزود: مترو یک سیستم پیچیده است که مهمتر از احداث آن، نحوه مدیریت و بهرهبرداری از آن اهمیت دارد. ما سالانه مبلغ هنگفتی برای نگهداری این خط هزینه میکنیم، اما این رقم بدون بهرهبرداری صحیح عملاً هدر میرود.
مدیر عامل شرکت عمران شهر مهستان اظهار کرد: ما بارها برای واگذاری این خط به شرکت بهرهبرداری مترو تهران اقدام کردهایم و در آخرین نشست با استاندار محترم نیز قرار شد که زمینی به مساحت ۲.۱ هکتار در اختیار شرکت بهرهبرداری قرار دهیم تا در ازای آن، بهرهبرداری از خط مترو را به طور کامل بر عهده بگیرند. اما تا زمانی که این فرایند به نتیجه نرسد، مشکلات فعلی ادامه خواهد داشت.
وی افزود: بهرهبردارهای فعلی دو مجموعه مختلف هستند و این عدم هماهنگی، باعث شده که کیفیت خدمات به شدت کاهش پیدا کند. ما آمادهایم تمام فرایندهای واگذاری را پیش از پایان سال تکمیل کنیم، به شرطی که شرکت بهرهبرداری مترو تهران نیز طبق توافقهای قبلی عمل کند.
لینک کوتاه نوشته:
لینک کپی شد
کد خبر:
بازدید:
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز